Με μία σκληροπυρηνική δήλωση που θα ζήλευε και ο πιο άπληστος γαιοκτήμονας, οι καλόγεροι και συνιδιοκτήτες του μισού σχεδόν και πιο εύφορου Ακρωτηριού με προνομιακούς τίτλους κυριότητας που χάνονται στα βάθη της Τουρκοκρατίας (αυτοί οι πρωτοπόροι του ξεσηκωμού!) επιβεβαίωσαν την άκαμπτη στάση τους. «Δεν εγκαινιάζουμε επουδενί διάλογο» με όσους όχι εποφθαλμιούν την περιουσία τους (σε ετούτο τον κατά τ` άλλα μάταιο κόσμο της ύλης!!), αλλά απλά θέλουν να διασχίσουν σαν ολιγόωροι επισκέπτες την ιδιαίτερου φυσικού κάλλους τοποθεσία, που διαφεντεύει η μονή.
Τουναντίον «εναρμονισμένοι» με την λιτή, ασκητική αντίληψη τους είναι φλογεροί φιλοξενητές εξαιρετικά επικερδών επενδυτικών δραστηριοτήτων (πέραν των παραδοσιακών), όπως το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο της Μεσογείου. Ενώ φήμες μιλούν για κατασκευή υπερπολυτελών ξενώνων για VIP προσωπικότητες ικανές (χρηματικά) να απολαύσουν τον παράδεισο πολύ πριν από την ώρα του. Καθώς και για πανάκριβες πωλήσεις τεράστιων εκτάσεων (Μαράθι) σε μεγαλοξενοδόχους. Δήθεν λένε για την εξασφάλιση πόρων για τη συνέχιση του αόρατου φιλανθρωπικού έργου τους, ενώ την ίδια στιγμή απαγορεύουν με ανάλγητο, σατραπικό ύφος την ανέξοδη για αυτούς (μέχρι βέβαια την επιβολή χαρατσιού) διέλευση των περιπατητών στο έχει τους.
Βέβαια εκμεταλλεύονται μια ιδανική συγκυρία υποστηριζόμενοι από τη συμπεριφορά του οργανικού τους σύμμαχου. Δηλαδή την αφηνιασμένη επίθεση του συστήματος (του οποίου αναχρονιστικό και αναγκαίο ακόμη αγκωνάρι αποτελούν) που αποτεφρώνει τα απομεινάρια των εργατολαϊκών κατακτήσεων και δικαιωμάτων. Αξιοποιώντας αμφότεροι το χρυσωρυχείο ευκαιριών της πανδημίας προς όφελος των κυρίαρχων.
Έτσι οι μοναχοί και αετονύχηδες επιχειρηματίες επιβάλλουν το λαϊκό άβατο στο παρθένο και πανέμορφο μέρος, όπου ο σουλτάνος «αφελώς» επέτρεψε να κατέχουν και ο Πλαστουργός τους δώρισε προνοώντας από τότε τη τωρινή θεάρεστη και πλουσιοπάροχη αξιοποίηση του αποκόβωντας το ταυτόχρονα από το «παρακατιανό» ποίμνιο του.
Οπωσδήποτε η τελευταία απόφαση των προσηλωμένων στη σωτηρία της ψυχής στηρίζεται και συνυφαίνεται με ένα ευρύτερο πλαίσιο διαμορφωμένο από τους άλλους ευλογημένους αδελφούς τους και προσηλωμένους με τη σειρά τους στην υπηρέτηση κεφαλαίου και ιμπεριαλιστών. Εκείνο του στραγγαλισμού κάθε ίχνους δικαιωμάτων των λαϊκών στρωμάτων.
Καθότι καγκελόπορτες πολύ πιο βαριές και αβάστακτες από τη συγκεκριμένη έχουν ήδη τοποθετηθεί στη ζωή μας. Πάνω στη δουλειά (η ανεργία βράζει). Σε μεροκάματο και εργασιακές συνθήκες αξιοπρέπειας (και όχι σύγχρονης δουλείας). Στην άρτια υγειονομική προστασία του πληθυσμού από την εξελισσόμενη πανούκλα. Σε συνδικαλιστικές ελευθερίες, απεργία και διαδηλώσεις (αντιγράφοντας χουντικές μεθοδολογίες). Στη επιδίωξη για σπουδές ενάντια σε ταξικά αναχώματα. Στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος από την καπιταλιστική και καταστροφική δραστηριότητα (παλιότερα Κουρουπητός, Ελντοράντο Χαλκιδικής, Κερατέα, Κορδελιό, Πέραμα, καύση σκουπιδιών σε Βόλο, εξορύξεις, πυρκαγιές, κλπ).
Πρωταρχικά δε και ειδικά στην εύφλεκτη εποχή και γειτονιά μας απειλείται η ζωτική ανάγκη να ζούμε ειρηνικά σε ένα τόπο, που κατάντησε μετερίζι των τρανότερων φονιάδων της υφηλίου και μαγνήτη του πυρηνικού ολέθρου. Oι γέροντες ανησυχούν (προσχηματικά) λόγω της πιθανότητας μόλυνσης με τον κορωνοϊό από τους διερχόμενους, αλλά αδιαφορούν (συνειδητά) για την ραδιενέργεια της παρακείμενης αμερικανονατοϊκής υπερβάσης του θανάτου αθώων.
Την περασμένη Κυριακή έγινε μπροστά στο σιδερόφρακτο Γουβερνέτο μια σχετικά μαζική πρώτη συγκέντρωση ντόπιων και κατοίκων της πόλης εκφράζοντας την αντίθεση και διαμαρτυρία τους. Εκεί παρέμβηκε η Πρωτοβουλία Αντίστασης τονίζοντας πως για να γίνει νικηφόρα η προσπάθεια πρέπει να υπάρξουν οι παρακάτω προϋποθέσεις.
Το δίκιο μας όσο πελώριο, οργισμένο και αν είναι, όταν έχει κοντό ανάστημα δεν θα επικρατήσει. Οπότε απαιτείται η πλατύτερη δυνατή ανάδειξη-διάχυση του προβλήματος στη κοινωνία, η μαζικότερη πλαισίωση και προφανώς η οργάνωση του αγώνα απέναντι σε έναν αντίπαλο με χιλιετή συγκρότηση και διαπλοκές με την εξουσία.
Μακριά όμως από λαθεμένες και επιζήμιες λογικές επίκλησης της (ενδεχομένως;) νομικά έκθετης κίνησης του μοναστηριού χρησιμοποιώντας ένα όπλο, που όμως ανήκει στην πλήρη δικαιοδοσία του κρατικού εταίρου. Είτε από αδιέξοδες πρακτικές «ετσιθελικού» γκρεμίσματος της πύλης έξω από τη στόχευση ρητής υποχώρησης του ηγούμενου. Ή αποπροσανατολιστικής αναζήτησης (σαν καθοριστικό συντελεστή επιτυχίας) τη συμπαράσταση από αυτοδιοικητικούς και λοιπούς παράγοντες με αποδειγμένα αντιλαϊκό ρόλο.
Επιπλέον πρέπει να συσχετισθεί το συγκεκριμένο κτύπημα του αυτονόητου δικαιώματος ανεμπόδιστης (μέχρι και στον κοντινό περίγυρο του) και προσιτής για τα στενεμένα οικονομικά περιθώρια πρόσβασης του φτωχοποιημένου πια λαού σε χώρους αναψυχής και εκδρομών με ένα γενικότερο αντιδραστικό κλίμα. Μιας και μαγειρεύεται ανάλογο εισιτήριο στο μαγευτικό Ελαφονήσι και Μπάλο, προγραμματίζονται διόδια στον μελλοντικό ΒΟΑΚ. Το διπλανό επίσης τσιφλικάδικο μοναστήρι της Αγίας Τριάδας αξιώνει αλμυρές τιμές από τους «καταπατητές» γης στον Σταυρό. Παρόμοιοι αποκλεισμοί προωθούνται στο πάρκο Γεωργιάδη σε Ηράκλειο, κτίριο της Μεραρχίας στα Χανιά, πάρκο Τρίτση, Ελληνικό, κ.α.
Και το σπουδαιότερο, δρομολογείται από τους κρατούντες η εμπέδωση ενός αυταρχικού και ασφυκτικού πεδίου, όπου το τσάκισμα σε δουλειά, υγεία, σπουδές, ελευθερίες και πάλη για απαλλαγή από κινδύνους πολεμικών συμφορών θα είναι εφεξής η νέα σταθερή βάρβαρη κανονικότητα, στην οποία οφείλουμε να υποταχτούμε αγόγγυστα.
Αποφασίστηκε τελικά η επόμενη συνάντηση την ερχόμενη Κυριακή 25/4 στις 12 το μεσημέρι στο πάρκινγκ της μονής με σκοπό τη συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Ο κλοιός γύρω μας διαρκώς σφίγγει και γίνεται θηλιά πνιγηρή. Οι καλόγεροι την έσφιξαν λίγο περισσότερο, ώστε να μην μπορούμε να ανασάνουμε ούτε σε αυτή τη διπλανή μας όμορφη γωνιά. Μια μικρή νίκη σε αυτό το ζήτημα πέρα από την αξία της σαν υπεράσπιση ενός στοιχειώδους λαϊκού δικαιώματος συνεπάγεται την ενίσχυση των όρων αγωνιστικής απόκρουσης της συστημικής εκστρατείας συντριβής εκείνων των ακόμη πιο σοβαρών και κρίσιμων.
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΓΟΥΒΕΡΝΕΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
Πρωτοβουλία Αντίστασης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου