Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας δηλώνουν αποφασισμένοι να προωθήσουν την πολιτική της κατάργησης του δικαιώματοςτων παιδιών του λαού στις σπουδές και στη δωρεάν εκπαίδευση.
Η ίδρυση Πειραματικών-Πρότυπων σχολείων υπηρετεί αυτή την πολιτική μέσα από την παραπέρα κατηγοριοποίηση των σχολείων σε ελίτ και «υποβαθμισμένα». Τα Πειραματικά–Πρότυπα σχολεία είναι εργαλεία για το χτύπημα του δωρεάν χαρακτήρα της Δημόσιας εκπαίδευσης αφού πρέπει υποχρεωτικά να αντλούν πόρους από δωρεές και χορηγούς προς επίτευξη των δραστηριοτήτων τους. Είναι σχολεία που με τους όρους λειτουργίας τους (εντατικές σπουδές-δραστηριότητες) διευρύνουν τις ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές ιδιαίτερα σήμερα που η φτώχεια χτυπάει όλο και περισσότερες πόρτες των λαϊκών οικογενειών. Η τυπική κλήρωση για την επιλογή των μαθητών δεν αναιρεί τους ταξικούς όρους οι οποίοι καθορίζουν το αν μια οικογένεια θα «επιλέξει» να στείλει το παιδί της σε Πειραματικό. Μαζί με τις εξετάσεις μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, το κατέβασμα της ύλης σε όλο και πιο μικρότερες τάξεις, την αύξηση του αριθμού των μαθητών στη τάξη, την ένταση συνολικά των ταξικών φραγμών στοχεύουν στην αποθάρρυνση των μαθητών από τις λαϊκές οικογένειες στο να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Στα Χανιά το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να υλοποιήσει το θεσμό των Πειραματικών-Πρότυπων σχολείων που έχει ξεκινήσει, προωθεί από την αρχή της χρονιάς το διώξιμο των μαθητών από το 1ο ΓΕΛ, μετά ακούστηκε το 2ο ΓΕΛ, δηλαδή την κατάργηση ενός Γενικού Λυκείου με σκοπό να μετατραπεί σε Πειραματικό Λύκειο. Η απόφαση αυτή δεν είναι αποτέλεσμα μη προγραμματισμού ή αδιαφορίας του υπουργείου για το στεγαστικό πρόβλημα, που είναι διαχρονικό και πανελλαδικό. Είναι πολιτική απόφαση. Όπως πολιτική πρακτική είναι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών μέχρι τα μέσα της σχολικής χρονιάς, το στοίβαγμα των μαθητών σε παμπάλαια κτίρια που πέφτουν από σεισμούς, ή σε υπόγειες αίθουσες και κοντέινερ. Κυβερνητικός στόχος και συνολικά του συστήματος είναι η πλειοψηφία των μαθητών να εκπαιδευτούν για να γίνουν φθηνό εργατικό δυναμικό χωρίς δικαιώματα, έρμαιο στις ορέξεις του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου. Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με βάση και την «επίδοση» των μαθητών (εξετάσεις PISA από το Δημοτικό) και των εκπαιδευτικών αυτό το στόχο έρχεται να υπηρετήσει.
Η πολιτική αυτή είναι συμπλήρωμα της επίθεσης συνολικά στο χώρο της εκπαίδευσης, όπως δρομολογείται και με την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, που θα αποτελέσουν τον πολιορκητικό κριό για το παραπέρα χτύπημα της δωρεάν-δημόσιας εκπαίδευσης (ήδη τα δημόσια ΙΕΚ και τα μεταπτυχιακά στα δημόσια ΑΕΙ έχουν δίδακτρα), αλλά και των δημοκρατικών κατακτήσεων των φοιτητών.
Αυτή η πολιτική πάει χέρι–χέρι με τους αντεργατικούς νόμους, την ακρίβεια, το χτύπημα σε ότι έχει απομείνει από τη δωρεάν περίθαλψη, τη διάλυση των νοσοκομειακών δομών. Αυτή η πολιτική για να ανατραπεί πρέπει να βρει απέναντι της το μαζικό λαϊκό κίνημα που θα παλεύει για τα δικαιώματα των μαθητών, των εργαζομένων, του λαού, χωρίς να εναποθέτει τις ελπίδες του στους δήθεν σωτήρες και δεν θα εγκλωβίζεται στους σχεδιασμούς τους. Το δίκαιο αίτημα των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών για να μην κλείσει κανένα Λύκειο στα Χανιά για να μετατραπεί σε Πειραματικό, αφορά όλους τους μαθητές, τους εργαζόμενους, τους εκπαιδευτικούς.
Ο αγώνας ενάντια στην παραπέρα κατηγοριοποίηση των σχολείων, ενάντια στο θεσμό των Πειραματικών-Προτύπων σχολείων είναι αγώνας για το δικαίωμα στις δωρεάν σπουδές, ενάντια στους ταξικούς φραγμούς που ορθώνει η κυβερνητική επίθεση στα δικαιώματα της νέας γενιάς.
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
ΧΑΝΙΑ, 08/01/2024
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου