Τηλε-«εκπαίδευση», τράπεζα θεμάτων, μείωση εισακτέων, αξιολόγηση, Πρότυπα/Πειραματικά σχολεία, εσωτερικοί κανονισμοί, βομβαρδίζουν τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών σε καιρό πανδημίας και άγριας κρατικής καταστολής.
Όλα αυτά είναι εργαλεία που στοχεύουν σε ένα πιο ταξικό σχολείο, σε ένα Λύκειο για λίγους και εκλεκτούς, που σπρώχνουν τους οικονομικά αδύναμους μαθητές στην εκμετάλλευση της μαθητείας και της επισφαλούς εργασίας και χτυπούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Εργαλεία που θέλουν να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς έτσι ώστε να διδάσκουν υποταγή και να πειθαναγκάσουν τους μαθητές να αποδεχτούν το μαύρο μέλλον που τους ετοιμάζουν. Για αυτό χρησιμοποίησαν και την τηλε-«εκπαίδευση»για να χτυπήσουν τις καταλήψεις των μαθητών.
Την ίδια ώρα που μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν εδώ και ένα χρόνο την αγωνία για την πανδημία και την εξαντλητική διαδικασία της τηλε-«εκπαίδευσης» (που το υπουργείο ονομάζει διδασκαλία), ανακοινώθηκε από….. τοπικό βουλευτή η μετατροπή σχολείων σε Πειραματικά στο όνομα της «αναβάθμισης» της εκπαίδευσης.
Η λειτουργία Πρότυπων /Πειραματικών σχολείων :
1ον. Αναιρεί το δωρεάν χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης αφού καθιστά υποχρεωτική την άντληση πόρων από δωρεές και χορηγούς προς επίτευξη των δραστηριοτήτων τους. Επέρχεται έτσι ως αποτέλεσμα η είσοδος και των υπόλοιπων σχολείων σ’ αυτό το κυνήγι.
2.Κατηγοριοποιεί τα σχολεία μέσα από την αυτοαξιόλογηση των σχολικών μονάδων και μέσω του ανταγωνισμού που αυτή επιφέρει δρα σε βάρος του δικαιώματος στις σπουδές όλων των μαθητών.
3.Εντατικοποιεί τη διδασκαλία προκειμένου να «πιαστούν» οι δείκτες της αυτοαξιολόγησης με αποτέλεσμα να διευρύνονται οι ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές, αφού οι συνέπειες λόγω κοινωνικών ανισοτήτων υπερμεγενθύνονται απ’ τους όρους λειτουργίας του σχολείου. Και στα Πειραματικά, όπου οι μαθητές φοιτούν μετά από κλήρωση (στα Πρότυπα δίνουν εισαγωγικές εξετάσεις), οι όροι σπουδών δημιουργούν ένα ελιτίστικο σχολείο, απωθητικό για τους «αδύναμους» μαθητές.
4. Από τα βασικά κριτήρια της αξιολόγησης των καθηγητών είναι η ενεργός συμμετοχή τους στη διαδικασία αξιολόγησης των συναδέλφων τους. Πρόκειται για μια διαδικασία «ανέλιξης ή διασφάλισης θέσης» μέσω «πατήματος επί πτωμάτων» και υπόκλισης σε κάθε διευθυντική επιταγή.
5. Οδηγεί σε απώλεια οργανικών θέσεων των καθηγητών των εν λόγω σχολείων, οι οποίοι θα βρεθούν έτσι σε ένα αέναο κυνήγι πιστοποιήσεων ή μιας θέσης εργασίας σε άλλο σχολείο.
6. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται (μεταξύ άλλων) και με κριτήριο την επίδοση των μαθητών και θα υποχρεώνονται έτσι να λειτουργούν αποθαρρυντικά ως προς τους μαθητές «χαμηλής» επίδοσης.
Η προώθηση ακόμα ενός αντιδραστικού μέτρου στην εκπαίδευση, ενώ μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια εξοντωτική «εκπαιδευτική» διαδικασία, οι μαθητές των Λυκείων αγωνιούν για τις Πανελλαδικές, έχοντας μπροστά τους τον κόφτη του νόμου Κεραμέως και οι μαθητές της Α’ Λυκείου τις προαγωγικές εξετάσεις με Τράπεζα θεμάτων, φανερώνει το ανάλγητο της πολιτικής τους και την αδιαφορία τους για το δικαίωμα στις σπουδές όλων των παιδιών.
Σπεύδουν να ορθώσουν νέους ταξικούς φραγμούς στις σπουδές της νέας γενιάς, την ίδια ώρα που στοιβάζουν τους μαθητές σε παμπάλαια κτίρια που πέφτουν από σεισμούς και σε υπόγειες αίθουσες, αύξησαν τον αριθμό μαθητών στις τάξεις, αντί να τον μειώσουν για προστασία της υγείας και να προσλάβουν εκπαιδευτικούς και να κάνουν μαζικά τεστ απ’ τη αρχή της χρονιάς. Όπως αδιαφορούν για την υγεία μας και εξοντώνουν τους υγειονομικούς και αφήνουν αβοήθητους τους ασθενείς, έτσι και στην εκπαίδευση ενδιαφέρονται μόνο για την υλοποίηση της αντιδραστικής πολιτικής.
Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους μαθητές και τους γονείς, χρειάζεται να οργανώσουμε τους αγώνες μας για να ανατραπούν οι νόμοι της κυβέρνησης που σαρώνουν τα δικαιώματα μας και καταστρέφουν τις ζωές μας. Τις επιμέρους αντιστάσεις να τις εντάξουμε σε ένα μαζικό, αποφασιστικό αγώνα μέσα από Γενικές Συνελεύσεις. Να σπάσει το κλίμα τρομοκρατίας και συνυπευθυνότητας που προσπαθεί να επιβάλει το υπουργείο και η κυβέρνηση, έχοντας στο πλευρό της τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες.
Χανιά,28-3-2021
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου